tisdag 14 maj 2013

En sämre dag

Halvjobbigt pass mentalt idag. Kändes som att kraften var på halvfart trots några viktökningar.. Känner mig också svullen och eländig - vilket jag också är. Ibland spelar kroppen lustiga spratt. Det är säkert en psykisk grej att jag jojoar vid 73-74 nu då målvikten på 72 är så otroligt nära. För första gången på hela min viktresa svänger vikten så mycket som 2 kilo under samma vecka. Ett ner, två upp, ett ner, ett upp, två ner ett upp.. så håller det på och just nu är det bara upp.
Men, alternativet till att ta det som det kommer och fortsätta är att ge upp och återgå till det som varit. Det senare är sannerligen inget alternativ jag godtar.

Den i särklass jobbigaste övningen i det nya träningsprogrammet är utan vidare den här eländiga bröstpressen.


Jag är ju van att kunna lasta upp runt 40 kg i fri bänk så det tar på självförtroendet då jag med nöd och näppe klarar 15 kg i den här beasten. Inte kul, inte kul alls! 

Ett litet gnällinlägg men det kanske gör gott att visa att jag inte alltid är på topp även om jag ibland kanske vill  låta det se så ut. Jag är bara en människa jag också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar