fredag 21 mars 2014

Eget försök

Nu sjutton har jag läst så mycket om andras hälsosamma proteinchokladbollar så det skulle vara dags för mig också att lyckas (prövade en gång förra veckan och det misslyckades lite lätt..) 


Visst blev det något som liknar choklad/kokosbollar. Det är ätbart. Mellanmåligt. Men om det smakar chokladbollar? Chokladbollar innehåller en massa smör och socker - det går inte att göra utan smör och socker. Men, det blev ett mättande, helt okej mellanmål som dock ser en smula godare ut än de är (för de ÄR ju inte riktiga chokladbollar..) Havregryn, kvarg, chokladcasein, stevia, mjölk, vatten, jordnötssmör, kakao. Men fråga inte mängder för det gick lite sådär på högt! 

Kan knappt skriva idag, för hjärnan har tagit veckoslut. Det är på den där nivån då man hittar plånboken i kylskåpet och gör smörgås men glömmer brödet.. (planerad räksmörgås blidde visst räksallad istället..). Det är definitivt dags att lägga det trötta huvudet på dynan och ladda för en fullplanerad lördag med enbart roligt program. Bland annat två gymbesök och tjejmiddag enligt konceptet halv 8 hos mig. 

Under den första gymrundan ska jag och PT Vicki gå igenom nya träningspass. Spännande spännande.. Så länge jag slipper 90 latsdrag per pass så lär jag ändå vara hysat nöjd för en tid. Eller okej, så länge jag slipper över 90 reps i vilken övning som helst låter som trevlig omväxling, fastän just latsdragen är de ja är mest trött på. Det har tidigare varit en favvoövning men för tillfället gör den mest ont.. 

Under den andra gymrundan får jag sällskap av en styrketräningsnybörjare så det blir lite omvända roller där. Hoppas kunna ge ett tips eller två samtidigt som jag faktiskt få glädjen att få med en vän till gymmet. Finns det bättre platser att umgås liksom? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar