torsdag 3 april 2014

Gottis och fuskmiddag

När jag kom hem igår drog jag genast igång med bakning inför helgens leksaksparty. En av gästerna är allergisk för ägg så jag passade på att dra till med socker och smörfritt samtidigt när jag en gång lämnade bort äggen. Med undantag för det i chokladen på ytan då.. Själva degen består i alla fall av dadlar, hasselnötter, kakao, vanilj och kokosolja. Det blev supersmaskens! Ser fram emot att se vad gästerna tycker på lördag, men innan dess måste jag nog laga minst en sats till. Funderar också på om jag borde testa någon variant som skulle innehålla protein, eller bara pimpa "chokladbollarna" med dadlar.. Så gott ju!



När bakverken åkt in i kylen rusade jag iväg till gymmet, och glömde galant att jag borde ha ätit middag innan. Väl hemma igen var jag vrålhungrig och kunde omöjligt tänka mig att igen ställa mig och oreda vid köksspisen, så jag tog den genaste vägen. Kvarg med bär och lite honung, och så en smörgås med en helsikes massa ost, skinka och paprika, framför datorn där senaste säsongen av Biggest Loser från snurrade. Och så ska man ju alltid lägga upp sin mat lite extra fint så det ser snyggt ut på bild också va? I matchande finkärl och så vidare. Ärlighet varar längst, min mat ser inte alltid snygg ut.. 

2 kommentarer:

  1. Haha, jag har likadana muggar. :-) kul att se äkta bilder som inte är så himla perfekta varje gång. Mindre press, så att säga. :-D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De gör en på gott humör de muggarna, har också matchande fat men det kom inte i användning den här gången :)

      Äh, verkligheten är inte alltid perfekt - inte min i alla fall :)

      Radera